יום חמישי, 28 במאי 2015

אודות אורן לם

אורן לם - רקע אקדמי ומחקרי

תארי והישגי בלמודי תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה (בהצטיינות) היו בסיס לקבלתי לתוכניות הכשרה בתואר שני במדעי המוח והתנהגות בבית הספר לרפואה בטכניון. נושא עבודת הגמר לתואר השני בהנחייתו של ד"ר גורדון "הבדלים בין שתי מחציות קליפת המוח בעיבוד אופרטורים מוכרים וחדשים" פורסמה בכתב עת מדעי רב תחומי בפסיכולוגיה (Acta Psychologica). במישור הקליני רכשתי הכשרה תחת פיקוח במרפאה לדיסלקסיה התפתחותית ונרכשת שהוקמה בביה"ח רוטשילד במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה לביולוגיה של ההתנהגות וביה"ח. המרפאה נוהלה ע"י ד"ר גורדון מומחה לחקר הבדלים בתפקוד הקוגניטיבי של שתי מחציות קליפת המוח, תלמידו של פרופ' ספארי חתן פרס נובל על מחקריו בחצויי מוח וע"י ד"ר הרנס – נוירולוגית בכירה.
  במהלך לימודי הדוקטורט (הפקולטה לרפואה והפקולטה להנדסת תעשייה וניהול) ועקב נושא  מחקרי השתלמתי  באלקטרופיזיולוגיה בסיסית  וקוגניטיבית (מדידת פעילות חשמלית של המוח במהלך ביצוע פעילות קוגניטיבית) וכן בהנדסת אנוש – תחום בפסיכולוגיה קוגניטיבית העוסק בחקר ביצועים וכשלי ביצוע של תפקידים בסביבת עבודה / עיסוק נתונה.
נושא המחקר לדוקטורט "הרכיב P300 של הפוטנציאל המוחי המעורר כמדד לתהליכי תיעוד בזיכרון" היה אז נושא מרכזי בנוירופסיכולוגיה ולצורך ביצועו באותה עת נדרשו שני מנחים.  המנחה האחד מומחה בעל מוניטין בינלאומי בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת אנוש – פרופ' דניאל גופר מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ואחר מומחה בעל מוניטין בין לאומי בתחום של אלקטרופיזיולוגיה על היבטיה המחקריים והקליניים – פרופ' הלל פרת מהיחידה לביולוגיה של ההתנהגות, ביה"ס לרפואה.
את עבודתי המחקרית והקלינית מאז סיום לימודי ניתן לשפוט על פי פרסומי המדעיים – שרובם המכריע בתחומים נוירופסיכולוגיים מובהקים ופורסמו בכתבי עת נוירופסיכולוגיים מוכרים וידועים. כמו כן אני עוסק באופן אינטנסיבי בעבודה קלינית בתחום האבחון הנוירופסיכולוגי של לקויות למידה וחבר סגל בכיר באוניברסיטת חיפה, שם אני מלמד קורסים שעניינם היבטים נוירופסיכולוגיים של לקויות למידה והפרעות קשב.  

 פעילות מקצועית קלינית וציבורית

אני ממייסדי ויו"ר עמותת ג"ל (גשרים ללמידה) בשנים 1997 - 2006, עמותת המאבחנים והמטפלים בלקויי למידה, חבר מערכת בכתבי עת בינלאומיים העוסקים בנוירופסיכולוגיה של לקויי למידה כגון Dyslexia , וחבר צוות המועצה להשכלה גבוהה לבדיקת תוכניות לימודים אקדמיות להכשרת מאבחנים ומטפלים בלקויות למידה. לשעבר יועץ ועדת החינוך של הכנסת בתחום לקויות למידה וממייסדי המכינה הקדם אקדמית ללקויי למידה במכללת תל חי והראש האקדמי הראשון שלה.